A GVH gyanúja szerint egy online nyelvtanulási szolgáltatásokat nyújtó amerikai cég megtévesztheti a fogyasztókat. A Duolingo nyelvtanulási szolgáltatásait Magyarországon megközelítőleg 380 ezren használják napi rendszerességgel - írja az Origo.
A hivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Duolingo ellen, szerintük a vállalkozás megtévesztheti a fogyasztókat, amikor a nyelvtanulási módszerének hatékonyságát hirdeti, illetve megalapozatlan piacelsőségi állítást tesz a „Duolingo – A nyelvtanulás legjobb módja a világon” szlogennel. A gyanú szerint a cég olyan állításokat is használt, amelyek valószínűleg félrevezetőek, például hogy „1 hónapnyi Duolingo-használat után 10 nyelvtanulóból 9 magabiztosan beszéli a nyelvet.”
A GVH szerint a vállalkozás több hiányossággal is működik a magyar piacon. Egyrészt a webes és mobilalkalmazás felületeinek használati feltételei nem könnyen hozzáférhetők magyar nyelven. Másrészt a szolgáltatás ingyenes verziójának korlátairól – például a napi elvégezhető leckék számáról – homályos vagy nem kellően pontos tájékoztatást nyújt.